Članci


Strict Standards: Non-static method Misc::myReadDir() should not be called statically in /home/autoskol/public_html/incp_clanci.php on line 66

Polagano odumiranje profesije

Polagano odumiranje profesije

Hrvatskoj trenutačno posluju 372 autoškole, a njihov je broj posljednjih godina primjetno umanjen. Nikola Vidaković, predsjednik Udruge Hrvatske autoškole (HAŠ), ističe kako je jedan od razloga to što one financijski vrlo teško održavaju čak i hladni pogon. “Primjerice, samo u zadnje dvije godine zatvoreno je 35 autoškola. A kako one uglavnom nisu profitabilne, odnosno ne osiguravaju dovoljnu akumulaciju kapitala koja je potrebna za daljnji razvoj poslovanja i ulaganja, tvrtke i obrti često uz ovu djelatnost prihode ostvaruju po nekim drugim osnovama”, kaže on.

U Hrvatskoj trenutačno posluju 372 autoškole, a njihov je broj posljednjih godina primjetno umanjen. Nikola Vidaković, predsjednik Udruge Hrvatske autoškole (HAŠ), ističe kako je jedan od razloga to što one financijski vrlo teško održavaju čak i hladni pogon. “Primjerice, samo u zadnje dvije godine zatvoreno je 35 autoškola. A kako one uglavnom nisu profitabilne, odnosno ne osiguravaju dovoljnu akumulaciju kapitala koja je potrebna za daljnji razvoj poslovanja i ulaganja, tvrtke i obrti često uz ovu djelatnost prihode ostvaruju po nekim drugim osnovama”, kaže on.

Zakonski, pak, ova djelatnost odlično je uređena. Prekovremeni neplaćeni rad je gotovo u potpunosti iskorijenjen i riješen putem zakonske regulative koja omogućava kontinuiranu preraspodjelu radnog vremena usklađenu s potrebama posla i kandidata. Među ostalim problemima Vidaković ističe kako se često može čuti da su autoškole preskupe. “Autoškole su u neugodnoj poziciji jer su, s jedne strane, obvezne kvalitetno educirati i pripremiti buduće vozače, a s druge strane od njih se očekuje da budu što jeftinije.

To je gotovo nemoguća misija uz PDV od 25 posto i brzorastuće cijene goriva. Na žalost, ljudi još uvijek brže posežu u džep kako bi platili sedmodnevno skijanje nego za osposobljavanje u autoškoli s cjeloživotnim certifikatom”, napominje ovaj inženjer prometa. Takvoj situaciji također ne pogoduje ni primjetno smanjen broj kandidata i sve slabija kupovna moć građana zbog čega se sve ostale kategorije osim B polažu isključivo kada za njih postoji mogućnost dobivanja posla.

Panika i zbunjenost
Vodilja ove djelatnosti, nastavlja Vidaković, ne smije biti kratkoročna osobna ili grupna financijska korist od honorara ili dnevnica za propisivanje nejasnih rješenja, nego osmišljena, stručna i analizirana promjena loših segmenata sustava osposobljavanja za vozače. Nedopustivo je da zbog svojih slabosti i neprimjerene organiziranosti Ministarstvo unutarnjih poslova i Hrvatski autoklub pritišću autoškole da preko svojih, ali i leđa kandidata, prelamaju svoje nedostatke. Naime, prvi hrvatski zakon o sigurnosti prometa donesen je još 1992. godine.

Nastao je kao kombinacija pozitivnih odredbi iz bivšeg zakona. Objavom tog zakona Hrvatska je dobila temeljni i najvažniji izvor cestovnog prometnog prava. Zakon je od 1992. do danas doživio 10 izmjena i dopuna, te se stvorila panika i zbunjenost među autoškolama. A ta se panika i zbunjenost nastavljaju sa zadnjim izmjenama iz 2011. godine”, kaže Nikola Vidaković. Zbog toga se proteklih 10 mjeseci na vozačkim ispitima koriste testovi u kojima mnoga ponuđena pitanja s odgovorima nisu točna i razumljiva kandidatima, jer su proizvod autorskih pretpostavki, individualnih iskustava, ispitnih zamki, nepoštivanja osnovnih principa i, na kraju, jednostranog ocjenjivanja ovlaštenih ispitivača.

“Neodgovorno je ispitna pitanja kreirati bez stručnih predstavnika iz autoškola”, smatra on. Zbog toga se unutar struke, ali i između kandidata, sve više razgovara o ovoj temi i javlja sumnja u HAK-ove manipulacije s ispitnim pitanjima. “Drugim riječima, više ispita znači veće prihode, dok su autoškole na koljenima. Smatram izuzetno opasnim već to što postoji
opravdana sumnja u takve namjere, te mislim da treba hitno reagirati kako bi se zaustavila svaka daljnja šteta za kandidate i autoškole”, upozorava Vidaković.

U 2011. godini udruge i pojedinci u mnoštvu dopisa vrlo su precizno upozoravali na probleme provedbe vozačkih ispita koji izviru iz ispitnih pitanja u priručniku Ispitna pitanja s odgovorima HAK-a, koji je još uvijek na tržištu, nakon što je čak oko 50 posto njegova sadržaja recenzirano ili izbačeno, a kandidati za vozače kao ni autoškole za te izmjene ne znaju. “HAK i Odjel za sigurnost cestovnog prometa MUP-a sve su to bez imalo grižnje savjesti odbijali, tvrdeći da je sve u najboljem redu”, kaže predsjednik udruge Hrvatske autoškole.

Slučajni izbor
U Hrvatskom autoklubu, pak, odlučno odbacuju tvrdnje da je organiziranje i provođenje vozačkih ispita nepošteno i nestručno te da bilo tko manipulira s ispitnim pitanjima. Osobe
zadužene za taj dio djelatnosti u HAK-u tijekom redovnih brojnih sastanaka i savjetovanja s predstavnicima autoškola nisu bile informirane o navodnoj panici i zbunjenosti autoškola ili među kandidatima. Za ilustraciju, u 2011. samo je 31 kandidat za vozača, ili manje od 0,1 posto, podnijelo prigovor na ocjenu te je zaprimljeno 12 žalbi kandidata.

Sva ispitna pitanja i ponuđeni odgovori koji se trenutačno koriste temeljito su i višestruko pregledani unutar HAK-a i prethodno ih je odobrio MUP, tvrde u HAK-u. Nadalje, ističu kako je posljednjih godina sigurnost cestovnog prometa znatno poboljšana, posebice kad je riječ o mladim vozačima, u čemu zasluge imaju i autoškole i instruktori, kao i cijeli sustav osposobljavanja kandidata za vozače.

“Upravo u djelatnosti osposobljavanja kandidata i provedbi vozačkih ispita u proteklom razdoblju učinjeni su veliki pomaci. Tako su, naime, postroženi zahtjevi, utvrđeni minimalni standardi za opće, organizacijske, prostorne, materijalno-tehničke, kadrovske, stručne, informatičke i tehničke uvjete te je postignuta zavidna razina kvalitete rada. Kako bi uveo novi model provedbe vozačkih ispita, HAK je tijekom proteklih nekoliko godina opremio i umrežio 23 ispitna centra. U njima se na 256 računala provode ispiti na kojima kandidati za vozače polažu vozački ispit iz nastavnog predmeta Prometni propisi i sigurnosna pravila.

Od lipnja 2011. priređena je nova, veća baza ispitnih pitanja, u kojoj su većinom pitanja iz Priručnika - Ispitna pitanja s odgovorima, u izdanju Hrvatskog autokluba iz 2008. godine. Kombinacije ispitnih pitanja na računalima i putem obrazaca generiraju se slučajnim izborom za svakog kandidata, iz online baze, neposredno prije polaganja ispita. Oko 67 posto ispita kandidati polažu putem računala, a preostalih 33 posto putem obrazaca otisnutih neposredno prije polaganja ispita”, objašnjavaju.

Moderan i učinkovit test
Međutim, činjenica je da je s primjenom novog modela provedbe vozačkih ispita bilo određenih problema, poput nejasnih ili dvojbenih pitanja koja su korigirana ili isključena iz baze. Dio problema, također, odnosi se na one autoškole i predavače koji se nisu prilagodili novom načinu rada. “Ističemo da je većina autoškola pozitivno reagirala na novi model provedbe ispita te su sudjelovale u razgovorima i konzultacijama, davale povratne informacije, tražile objašnjenja i slično, a tijekom jeseni 2011. o spomenutim se problemima razgovaralo u MUP-u i s udrugama autoškola i instruktora”, napominju u HAK-u.

Valja naglasiti kako se vozački ispit danas polaže temeljem propisa koji su usklađeni s direktivama Europske unije, što je potvrđeno i tijekom posjeta predstavnika Europske komisije u rujnu 2009. godine. Osim toga, u listopadu 2011. Hrvatsku je posjetila sedmeročlana stručna radna skupina za teorijski vozački ispit Međunarodnog povjerenstva
za vozačke ispite i vozačke dozvole (CIECA). Tijekom posjeta održan je niz operativnih sastanaka sa stručnjacima HAK-a i predstavnicima MUP-a, proveden je nadzor nad procesom
osposobljavanja i polaganja vozačkih ispita, te je dostavljeno izvješće s povratnim informacijama.

Izvješće CIECA-e naglašava kako se u Hrvatskoj provodi vrlo moderan i učinkovit model teorijskog testa na računalu, dok se mjerama prema mladim vozačima Hrvatska svrstava među razvijenije europske zemlje. Naposljetku, HAK prosječno godišnje za stručne djelatnike autoškola održi 10 do 12 savjetovanja ili pripremnih seminara, na kojima prisustvuje 600 do 700 osoba. Svake godine HAK s predstavnicima MUP-a organizira po dva stručna savjetovanja u Zagrebu, Osijeku, Rijeci i Splitu, na kojima budu predstavnici oko 80 posto autoškola. “Tijekom svih održanih savjetovanja u 2011. i 2012. nadležnom ministarstvu i HAK-u nije upućena nijedna ozbiljnija zamjerka”, zaključuju u HAK-u.
članak preuzet od http://hrvatskeautoskole.hr/novosti/u-dvije-godine-zatvoreno-cak-35-autoskola/


Strict Standards: Non-static method Misc::HrDateTime() should not be called statically in /home/autoskol/public_html/incp_clanci.php on line 94
Kategorija: Novosti za autoškole
Dodano: 21.09.2012 u 11:18

Strict Standards: Non-static method Misc::myReadDir() should not be called statically in /home/autoskol/public_html/incp_clanci.php on line 66

Dijete koje teži 9 kg ili više, napunilo je godinu dana i može se samo ustati, uz pridržavanje, bez pomoći, dakle dijete koje ima dovoljno razvijene vratne mišiće za vožnju u smjeru prema naprijed. Međutim, zapamtite da je okrenutost prema natrag najsigurniji položaj za sve, uključujući i nas odrasle, i pokušajte zadržati svoje dijete u tom položaju što je dulje moguće, u primjerenoj auto-sjedalici. Pojas mora biti pravilno postavljen jer zavrnuti pojas može smanjiti učvršćenost auto-sjedalice, kao i uzrokovati ozljedu kod djeteta pri sudaru. Pritisak na mjestu gdje je traka zavrnuta je najveći i može dovesti do ozljede. Ako je traka omotana tako da nije zavrnuta, pritisak pri zatezanju je ravnomjerno raspoređen po širini trake i manji je rizik ozljede. Ručka za nošenje prenosive sjedalice mora biti potavljena u horizontalni položaj dok je auto-sjedalica u vozilu.
Pri sudaru, autosjedalica može odskočiti od naslona sjedala. To može slomiti ručku i povrijediti bebu ili nekog drugog putnika. Također, spuštena ručka osigurava da se autosjedalica može kretati prema dolje kod sudara (s time da se također treba pripaziti da autosjedalica ne dotiče ili tek dotiče naslon sjedala automobila ispred nje).

Postoji pet vrsta autosjedalica:

Autokrevetić za djecu s posebnim potrebama kao što su nedonoščad i bebe lakše od 3 kg.
Autosjedalica montirana unazad za bebe do godine dana i do težine od 9 kilograma.

Kombinirana autosjedalica za montiranje unazad i prema naprijed (unazad za bebe stare do godine dana ili više, i do težine 9 kg ili više).

Autosjedalica montirana prema naprijed za djecu staru najmanje godinu dana i težine između 9 kg i 18 kg (ili više-ovisno o modelu).

Kombinirana autosjedalica montirana prema naprijed s dječjim boosterom za djecu staru najmanje godinu dana i težine između 9 kg i 18 kg (neki modeli su ovjereni za djecu do 27 kg).

Dječji booster za djecu koja su teška barem 18 kg i visoka 100 cm ili više, do 8 godina starosti ili visine 140 cm.


Strict Standards: Non-static method Misc::HrDateTime() should not be called statically in /home/autoskol/public_html/incp_clanci.php on line 94
Kategorija: Ostalo
Dodano: 17.04.2012 u 08:58

Strict Standards: Non-static method Misc::myReadDir() should not be called statically in /home/autoskol/public_html/incp_clanci.php on line 66

Umiremo zajedno s profesijom ( pismo čitatelja)

Umiremo zajedno s profesijom ( pismo čitatelja)

Dugogodišnji sam instruktor vožnje i evo potaknut sadašnjom situacijom odlučio sam barem ovdje dići svoj glas kada nemogu nigdje drugdje. Hto bih ostati anoniman barem za sada jer bilo bi glupo objašnjavati zašto kada svi znamo odgovor na to pitanje.
Dizanje glasa znam da nema smisla, ali eto ovo sam ovdje shvatio kao mjesto na kojem mogu malo otvoriti dušu i naći istomišljenike, a svi znamo kada se nekome malo povjeriš dobiješ dojam da ti je netko skinuo teret s leđa i da to je dobar osjećaj pa makar trajo par minuta, ali tih par minuta sam zadovoljan čovjek.

Dok se vozim kroz naš grad bacim oko u pretinac i imam šta vidjeti, 10 knjižica od toga veći broj pri kraju s obukom, zapitam se šta dalje kada i to ode?
Ne pamtim da je ikada bilo ovako loše kao sada, ovako teško. Shvaćam da je to globalni problem, a ne samo u našoj profesiji i tako počinjem razmišljati o svemu šta smo morali proći svi mi, nije bitno Osjek, Zagreb, Split, Rijeka ili neki drugi grad, šta smo morali pretrpiti da bi opstali na tržištu. Kolege sjećate se reverifikacije, koliko je ljudi tada ostalo bez radnog mjesta, no dobro sve pod krinkom bolje obuke kandidata i da će nam biti bolje kad se autoškole filtriraju. Godine su prošle filtriranje je završeno i eto u HR ima oko 380 autoškola, e sada bi nama trebalo biti dobro, pa baš me zanima kao i vas kome je danas u ovoj profesiji dobro???
Svakodnevni problemi svake autoškole pritišću ne samo vlasnike već i nas radnike, više ni šefa nemogu kriviti kada nema kandidata, a to što i dođe pa kako da se uopće pokrijemo sa ovom cijenom, kako???
Svi mi znako koliko je sat ispita nije mi jasno da naša krovna organizacija ne poduzme nešto i ne pomogne sada kada nam treba pomoć, sve smo zadovoljili, sve uvjete, doškolovavanja, provjere, pa dajte više i nama da živimo ovako ne ide dalje.

Dok se vraćam prema autoškoli i idem završiti sat pitam se Sada ovo manje vrijedi nego ispit vožnje koji traje 15 min ??? cijeli sat radim sa svojim autom, gorivom i to sve vrijedi manje od ispitnog sata.
Ne nije nam nitko kriv, sami smo si krivi za to, svi gledamo svoju korist za sebe i kako biti bolji od konkurencije, ma posla bi bilo za sve dovoljno, ali ne na ovaj način. Jedinstvo autoškola je nestalo, ima nas 380 i nismo se u stanju izboriti da nam bude bolje, pa svi se trebamo zapitati koliko smo mi onda uopće jaki i u stanju sami sebi pomoći jer budite sigurni to nam neće nitko umjesto nas napraviti mi nemamo majku kojoj se možemo obratiti mi imamo maćehu.
Ispričavam se na pravopisnim pogreškama ipak nisam pisac već jedan od Vas, instruktor.


www.autoskole.com.hr je zaprimio ovo pismo i objavio ga ograđujući se od ikakve odgovornosti navedene u članku.
Sve Vaše zaprimljene mailove objavljujemo ako su adekvatnog sadržaja u suprotnom pristigle materijale ne objavljujemo.


Strict Standards: Non-static method Misc::HrDateTime() should not be called statically in /home/autoskol/public_html/incp_clanci.php on line 94
Kategorija: Ostalo
Dodano: 02.02.2012 u 11:38

Strict Standards: Non-static method Misc::myReadDir() should not be called statically in /home/autoskol/public_html/incp_clanci.php on line 66

Recesija utječe i na osposobljavanje

Recesija utječe i na osposobljavanje

Recesija uzima svoj danak bi bio adekvatan naslov ovog članka.
Broj polaznika u autoškolama je gotovo prepolovljen, a to s obzirom da nema naznaka skorog poboljšanja situacije, veliki broj dijelatnika strahuje za svoje radno mjesto. U svakodnevnoj borbi za opstanak na tržištu autoškole su prisiljene smanjiti kapacitete, a to znači i otpustiti višak radne snage.
Prvi na udaru su instruktori vožnje jer nemogu ispuniti satnicu zbog jako malog interesa kandidata, odmah za njima sljede i administrativni djelatnici.
Postavlja se pitanje koliko je nelogičnih i besmislenih propisa koji nepotrebno kompliciraju proces osposobljavanja, a samim time ga i poskupljuju. Pitanje je i trebaju li polaznici plaćati PDV na osposobljavanje s obzirom da djelatnost osposobljavanja vozača spada u obrazovanje?


Strict Standards: Non-static method Misc::HrDateTime() should not be called statically in /home/autoskol/public_html/incp_clanci.php on line 94
Kategorija: Novosti za autoškole
Dodano: 31.01.2012 u 11:24

Strict Standards: Non-static method Misc::myReadDir() should not be called statically in /home/autoskol/public_html/incp_clanci.php on line 66

Promjena gume na vozilu

Promjena gume na vozilu

Promjena gume je jednostavan postupak i nebi trebao predstavljati problem vozačima.
Sami postupak u pravilu nebi trebao trajati vise od 15-minuta i ne iziskuje veliku fizičku snagu.

Probušenu ili ne valjanu gumu mijenjamo rezervnom koju sadrži svaki automobil jer je ona dio standardne obavezne opreme. Svaki automobil ima ispod tepiha u prtljažnom prostoru ima poseban utor u kojem se nalazi sav potreban alat za promjenu gume uključujući i dizalicu i naravno rezervnu gumu. Na nekim vozilima rezervna guma nalazi se ispod samog automobila pričvrščena kukama.

Priprema za zamjenu
Auto ugasite, ostavite ga u brzini i podignite ručnu kočnicu. Važno je da vozilo zaustavite na ravnoj površini. Skinite ratkapu ili naplatak (ako se nalazi na kotaču). Aluminijske felge u većini slučajeva imaju zaštitnu maticu koja ima svoj poseban ključ koji se također nalazi među alatom. Ratkapu od kotača odvojite prstima ili odvijačem
Od alata će vam, trebati dizalica, odvijač i rezervna guma.

Otpuštanje vijaka
Vijke otpustite ključem (ali ne do kraja) dok je auto još na tlu. Najprije otpustite prvi vijak, potom onaj preko puta njega. Ovisno o tome imate li 4 i 5 vijaka. Vijke otpuštajte u smjeru suprotnom od kazaljke na satu. Ako vam je teško otpustiti ih rukom, pokušajte ih odvrnuti nogom i težinom svoga tijela.

Namještanje dizalice
Nakon što ste otpustili vijke, namjestite dizalicu. Dizalicu pričvrstite na prag automobila u blizini kotača na kojem mijenjate gumu i podignete automobil. Obično ispod pragova imate točno određeno mjesto gdje se postavi dizalica koje možete prepoznati po udubljenu.

Dizanje automobila i skidanje kotača
Počnite dizati automobil. Podignite ga od poda svega par centimetara, tako da možete namjestiti rezervni kotač. Uzmete ključ koji služi za odvijanje matica i uklonite matice kako bi mogli izvući cijeli kotač. Skinite kotač s probušenom gumom.

Stavljanje rezervne gume
Postavite rezervni kotač na mjesto probušenog i lagano zategnite matice prstima. Tek kad spustite automobil na tlo uzmite ključ i zategnite matice ili vijke čvršće.
Kad ste zategnuli rezervnu gumu ostaje vam samo da staru gumu spremite u prtljažni prostor i pospremite alat.

Pripazite na vrstu rezervne gume koja može imati ograničenje brzine koje je dobro poštovati da vam se ista situacija ne bi ponovila i s rezervnom gumom.
Tu rezervnu gumu zamijenite pravom što je prije moguće.

U pravilu u autoškolama bi vas trebali upoznati s ovim postupkom kako bi i sami mogli u punom smislu biti spremni za sudjelovanje u prometu jer i ovaj jednostavan zahvat je dio svakodnevnice jednog vozača


Strict Standards: Non-static method Misc::HrDateTime() should not be called statically in /home/autoskol/public_html/incp_clanci.php on line 94
Kategorija: Ostalo
Dodano: 14.12.2011 u 12:25

Strict Standards: Non-static method Misc::myReadDir() should not be called statically in /home/autoskol/public_html/incp_clanci.php on line 66

Poštovani kolegice i kolege,

sa zadovoljstvom vas pozivamo da se priključite zajedničkom projektu Karlovačke pivovare i udruge Hrvatske autoškole u čijem su fokusu budući vozači, odnosno polaznici autoškola.

U sklopu redovnog teorijskog dijela edukacije u autoškolama organizirat će se edukacija o utjecaju alkohola na psiho-motorne sposobnosti, te o opasnostima vožnje pod utjecajem alkohola.

Karlovačka pivovara i udruga Hrvatske autoškole pripremit će prezentaciju koja će se distribuirati svim zainteresiranim autoškolama, letke i plakate.
Za svaku autoškolu koja se uključi u ovaj projekt osigurat će se i jedne naočale koje simuliraju vožnju u alkoholiziranom stanju.

Cilj projekta je kroz teorijski i praktični dio osvijestiti buduće vozače da ne voze ako konzumiraju alkohol.

Zbog važnosti ove akcije i njezinih pozitivnih efekata za buduće vozače, ali i ostale sudionike u prometu, molimo vas da se najkasnije do 16. studenoga prijavite za sudjelovanje u ovom projektu na
e-mail: has@hrvatskeautoskole.hr

Za moguća pitanja stojimo Vam na raspolaganju na broju telefona 098/255 732 , 052 818 020 .

U nadi da ćete se odazvati našem pozivu, srdačno vas pozdravljamo.


Strict Standards: Non-static method Misc::HrDateTime() should not be called statically in /home/autoskol/public_html/incp_clanci.php on line 94
Kategorija: Novosti za autoškole
Dodano: 28.11.2011 u 10:59

Strict Standards: Non-static method Misc::myReadDir() should not be called statically in /home/autoskol/public_html/incp_clanci.php on line 66

Autoškole osposobljavaju opasne vozače????

Autoškole osposobljavaju opasne vozače????


Autoškole osposobljavaju opasne vozače????
U novom broju Auto kluba je osvanulo pismo čitateljice koje je izazvalo podosta veliku buru zbog generaliziranja obuke i provedbe ispita.
Donosimo vam zaprimljeno pismo jednog našeg kolege kao osvrt na navedeni dopis.

Poštovani,
moram se osvrnuti na pismo koje ste nagradili u zadnjem broju,a riječ je kako autoškole osposobljavaju opasne mlade vozače.
Dugogodišnji sam djelatnik u autoškoli i vanjski suradnik portala www.autoskole.com.hr ,pa mi nije jasno kako je moguće da se uvijek konstantno ide s antipropagandom o autoškolama?
Vezano za objavljeno pismo, ponašanje dotičnog instruktora je za svaku osudu, nije profesionalno i mogu reći da je to sramotno ako je na navedeni način osposobljavao kandidata.
Zar nije pomalo bezobrazan naslov da osposobljavamo opasne mlade vozače, zanima me od kada se to može generalizirati sve autoškole prema jednom lošem iskustvu, prema jednom losem instruktoru se nama svima treba suditi???
Konstantno se piše o autoškolama kako loše osposobljavaju kako smo mi krivi za nezgode mladih vozača, pa recite mi kako mi kako možemo u 35 nastavnih sati oformirati već odrasle ljude u kulturne sudionike prometa kada u 18 godina to na adekvatan način nisu učinili njihovi roditelji.
Revoltiran sam sa stavom prema autoškolama, kada netko nemože položiti vozački ispit i ne zadovolji više puta odmah se digne buka kako pljačkamo ljude, hoćemo još novaca, a zašto se onda ne kaže pa ta je autoškola u pravu što neda opasnom kandidatu na cestu dok ne savlada sadržaj u cijelosti.



Strict Standards: Non-static method Misc::HrDateTime() should not be called statically in /home/autoskol/public_html/incp_clanci.php on line 94
Kategorija: Ostalo
Dodano: 09.09.2011 u 12:54

Strict Standards: Non-static method Misc::myReadDir() should not be called statically in /home/autoskol/public_html/incp_clanci.php on line 66

Što učiniti kada smo sudionik prometne nesreće ???

U svakodnevni dio prometa pripada i onaj ružniji dio, a to su prometne nesreće. Veliki broj vozača koji se nađu u navedenoj situaciji učestalo neznaju šta su im obveze i dužnosti,a i mogućnosti.

Sudionik u prometnoj nesreći u kojoj je netko izgubio život ili je ozlijeđen ili je nastala veća materijalna šteta, dužan je:

ostati na mjestu prometne nesreće, s tim što se može privremeno udaljiti samo radi pružanja pomoći osobama ozlijeđenim u prometnoj nesreći ili ako mu je samome potrebna liječnička pomoć, odnosno radi obavještavanja policije,
poduzeti sve što je u njegovoj moći da se otklone nove opasnosti koje mogu nastati na mjestu prometne nesreće i da se omogući normalan tok prometa te nastojati da se ne mijenja stanje na mjestu nesreće i da se sačuvaju postojeći tragovi, uz uvjet da poduzimanje tih mjera ne ugrožava sigurnost prometa,
o prometnoj nesreći obavijestiti najbližu policijsku upravu ili policijsku postaju i vratiti se na mjesto prometne nesreće i pričekati dolazak ovlaštene osobe koja obavlja očevid.

Vozači, sudionici prometne nesreće, u kojoj je uzrokovana manja materijalna šteta na vozilima, dužni su odmah ukloniti vozila s kolnika, omogućiti nesmetano odvijanje prometa, popuniti i potpisati Europsko izvješće o nezgodi ili na drugi način razmijeniti osobne podatke i podatke o vozilima. Osim toga, vozači ne smiju napustiti mjesto prometne nesreće dok nisu popunili i potpisali Europsko izvješće ili na drugi način razmijenili osobne podatke i podatke o vozilima.

U slučaju prometne nesreće s manjom materijalnom štetom, kad na mjestu nesreće nema vlasnika vozila ili vlasnika druge oštećene stvari, vozač je dužan vlasniku vozila ili druge oštećene stvari ostaviti podatke o sebi i vozilu kojim je uzrokovao prometnu nesreću.

Vozač koji je vozilom sudjelovao u prometnoj nesreći u kojoj ima poginulih ili ozlijeđenih osoba, a i druga osoba koja je neposredno sudjelovala u takvoj nesreći, imaju pravo tražiti osobne podatke i adresu od osoba koje su bile prisutne kad se nesreća dogodila.

Vozač koji se zatekne ili naiđe na mjesto prometne nesreće dužan je na zahtjev ovlaštene osobe prevesti osobu ozlijeđenu u prometnoj nesreći do najbliže zdravstvene ustanove. Vozač je dužan na ovaj način postupiti i prije dolaska ovlaštene osobe, osim ako se nesreća dogodila na mjestu na kojem se može očekivati brzi dolazak vozila hitne pomoći ili ako vozač zaključi da se nestručnim i neodgo­varajućim načinom prijevoza stanje ozlijeđene osobe može pogoršati.


Strict Standards: Non-static method Misc::HrDateTime() should not be called statically in /home/autoskol/public_html/incp_clanci.php on line 94
Kategorija: Ostalo
Dodano: 02.09.2011 u 08:38

Strict Standards: Non-static method Misc::myReadDir() should not be called statically in /home/autoskol/public_html/incp_clanci.php on line 66

Osnovini alat u vozilu

Osnovini alat u vozilu

Šta je svakom vozaču od alata potrebno imati pri ruci, bolje rečeno u vozilu???
Mi vas savjetujemo da svakako trebate imati odgovarajući alat u svom automobilu. Bez obzira da li vozite svoj, posudjeni ili iznajmljeni automobil mi vam preporučujemo da imate osnovni set alata u svom automobilu kao i svako pomagalo koje mislite da bi vam moglo zatrebati. Neki od alata koje je zgodno da imate pri ruci uz osnovni alat su i kablovi za paljenje, lampa koja se spaja na akumulator vozila, set odvijača, set ključeva za vijke kao i poneki vijak s maticom, ispitivač struje.

Zašto vam je potreban sav ovaj alat kada zauzima mnogo mjesta u prtljažniku, a tu je i uvijek vučna služba koja će nam pomoći? Nikada sa sigurnošću ne možete znati unaprijed kada i na kojem mijestu će doći do nekog kvara.
Kvarovi mogu biti u raznim oblicima, a na umu trebateimati da sve manje prepreke koje nastupe za vrijeme vožnje možete i sami odkloniti. U takvim situacijama kada kvar nastupi brzo i jednostavno riješiti sve problem znači velika ušteda vremena i novaca.

Naše dosadašnje iskustvo nas je naučilo, ako znate otkloniti manji kvar i imate odgovarajući alat u automobilu glavobolje će kada kvar nastupi biti znatno manje.



Strict Standards: Non-static method Misc::HrDateTime() should not be called statically in /home/autoskol/public_html/incp_clanci.php on line 94
Kategorija: Ostalo
Dodano: 01.09.2011 u 11:04

Strict Standards: Non-static method Misc::myReadDir() should not be called statically in /home/autoskol/public_html/incp_clanci.php on line 66

TRUDNICE VOZAČI

TRUDNICE VOZAČI


Sukladno članku 163. Zakona o sigurnosti prometa na cestama (NN br. 67/08) vozači i putnici tijekom vožnje u motornom vozilu na sjedalima na kojima su ugrađeni sigurnosni pojasevi, dužni su koristiti pojas na način koji je odredio proizvođač sigurnosnog pojasa, pa tako i trudnice.

Pojas se koristi na takav način da, osim što štiti trudnicu, zasigurno neće naškoditi ni nerođenom djetetu, jer se zateže preko nogu (ispod trbuha) i preko ramena (iznad trbuha). Valja naglasiti, da je u slučaju prometne nesreće, a bez korištenja sigurnosnog pojasa, nerođeno dijete ugroženije, glede ozljeda i drugih posljedica.

Iznimno od navedenog, sigurnosni pojas ne moraju koristiti osobe koje imaju uvjerenje da ga iz zdravstvenih razloga ne mogu koristiti.


Strict Standards: Non-static method Misc::HrDateTime() should not be called statically in /home/autoskol/public_html/incp_clanci.php on line 94
Kategorija: Ostalo
Dodano: 22.08.2011 u 11:08

Strict Standards: Non-static method Misc::myReadDir() should not be called statically in /home/autoskol/public_html/incp_clanci.php on line 66

Novi, Nacionalni program sigurnosti cestovnog prometa RH

Novi, Nacionalni program sigurnosti cestovnog prometa RH

Novi, Nacionalni program sigurnosti cestovnog prometa RH 2011.-2020., donesen je za razdoblje od deset godina i usklađen je sa 4. Akcijskim programom za sigurnost cestovnog prometa zemalja članica EU i Desetljećem akcije Ujedinjenih naroda, te su u njega implementirana svjetska i europska kretanja u području sigurnosti cestovnog prometa. Definirana je vizija Nacionalnog programa: drastično smanjenje svih oblika stradavanja; te su utvrđeni njegovi ciljevi, od kojih je glavni usklađen s europskim, a glasi: smanjiti broj poginulih osoba u prometnim nesrećama za 50 posto u odnosu na stanje u 2010. godini, odnosno dostići brojku od 213 poginulih osoba na kraju 2020. godine!


Strict Standards: Non-static method Misc::HrDateTime() should not be called statically in /home/autoskol/public_html/incp_clanci.php on line 94
Kategorija: Ostalo
Dodano: 22.08.2011 u 10:50

Strict Standards: Non-static method Misc::myReadDir() should not be called statically in /home/autoskol/public_html/incp_clanci.php on line 66

Provjerite homologaciju kacige

Provjerite homologaciju kacige

Konačno !!!

Vozačima motocikla više neće biti dovoljno da imaju kacigu na glavi kako bi izbjegli policijsku kaznu, već će im ta kaciga morati biti i homologirana. Na snagu su stupile izmjene članka 114. Zakona o sigurnosti prometa na cestama, u kojima, između ostalog stoji kako “vozač motocikla ili mopeda te vozač lakog četverocikla bez zaštitne kabine, kao i osobe koje se prevoze na tim vozilima moraju, za vrijeme vožnje na cesti, na glavi nositi propisanu, homologiranu i uredno pričvršćenu zaštitnu kacigu...”.

Dokaz da je kaciga atestirana jest oznaka s unutrašnje strane, najčešće na remenu uz kopču, na kojoj treba pisati ECE R22. Oni koji se budu vozili bez takve kacige, riskirat će plaćanje kazne od 1000 kuna, jednako kao i da ih policajac uhvati bez ikakve zaštite na glavi.

Autoškole kako bi izbjegle kazne također se moraju prilagoditi novim izmjenama zakona i uskladiti zaštitinu opremu za svoje kandidate.

Dali je i vaša kaciga homologirana???


Strict Standards: Non-static method Misc::HrDateTime() should not be called statically in /home/autoskol/public_html/incp_clanci.php on line 94
Kategorija: Novosti za autoškole
Dodano: 18.07.2011 u 11:24

Strict Standards: Non-static method Misc::myReadDir() should not be called statically in /home/autoskol/public_html/incp_clanci.php on line 66

Mladi vozači

Kao odgovor na zaprimljne upite dajemo vam odgovor na pitanje o noćnoj vožnji mladih vozača.
Novim zakonom od 17.lipnja ukinuta zabrana vožnje mladim vozačima u vremenu od 23 sata do 5 sati, a nisu ni obavezni položiti školu sigurne vožnje.


Strict Standards: Non-static method Misc::HrDateTime() should not be called statically in /home/autoskol/public_html/incp_clanci.php on line 94
Kategorija: Novosti za autoškole
Dodano: 13.07.2011 u 13:13

Strict Standards: Non-static method Misc::myReadDir() should not be called statically in /home/autoskol/public_html/incp_clanci.php on line 66

Do donošenja novog kaznenog zakona uvjet za trajno oduzimanje vozačke dozvole bila nečija smrt uz raniju osuđivanost za prometne prekršaje.

Sada prema novom zakonskom prijedlogu, za to bi bilo dovoljno ranija teška kršenja prometnih propisa, a za obijesnu vožnju, umjesto kao prekršaj, kažnjavalo bi se sa šest mjeseci do pet godina zatvora, ako netko zbog obijesne vožnje zadobije teške ozljede ili nastane velika materijalna šteta, počinitelju prijeti od jedne do 10 godina; ako netko pogine - od tri do 15 godina zatvora. Obijesna se vožnja, a primjeri koje su sve češći na hrvatskim cestama, prema prijedlogu, odnosi na to kad netko vozi u zabranjenom smjeru, pretječe kolonu vozila ili na nepreglednom mjestu vozi 50 km/sat iznad dopuštenog, ne poštuje prednost ili vozi pod većom količinom alkohola, droge ili zabranjenih lijekova.

Nadamo se da će nove mjere postići željeni učinak i smanjiti broj stradalih osoba u prometu, a ujedno i podići razinu svijesti u vozača.


Strict Standards: Non-static method Misc::HrDateTime() should not be called statically in /home/autoskol/public_html/incp_clanci.php on line 94
Kategorija: Ostalo
Dodano: 01.07.2011 u 10:29

Strict Standards: Non-static method Misc::myReadDir() should not be called statically in /home/autoskol/public_html/incp_clanci.php on line 66

KAZNE ZA PREKORAČENJE BRZINE KRETANJA

KAZNE ZA PREKORAČENJE BRZINE KRETANJA

Zakonom o sigurnosti prometa na cestama propisane su sljedeće kazne za prekoračenje brzine kretanja:
u naselju:

- za prekoračenje veće od 50 km na sat od dopuštene ili prometnim znakom ograničene brzine propisana je novčana kazna u iznosu od 5.000,00 do 15.000,00 kuna ili kazna zatvora u trajanju do 60 dana, izreći će se zaštitna mjera zabrane upravljanja motornim vozilom u trajanju od najmanje 12 mjeseci i po pravomoćnosti prekršajnopravne sankcije u evidenciju vozača upisat će se 3 negativna prekršajna boda

- za prekoračenje veće od 30 do 50 km/h na sat od dopuštene ili prometnim znakom ograničene brzine propisana je novčana kazna u iznosu od 2.000,00 kuna i po pravomoćnosti prekršajnopravne sankcije u evidenciju vozača upisat će se 2 negativna prekršajna boda

- za prekoračenje veće od 20 do 30 km/h na sat od dopuštene ili prometnim znakom ograničene brzine propisana je novčana kazna u iznosu od 1.000,00 kuna i po pravomoćnosti prekršajnopravne sankcije u evidenciju vozača upisat će se 1 negativni prekršajni bod

- za prekoračenje veće od 10 do 20 km/h na sat od dopuštene ili prometnim znakom ograničene brzine propisana je novčana kazna u iznosu od 500,00 kuna

- za prekoračenje do 10 km/h na sat više od dopuštene ili prometnim znakom ograničene brzine propisana je novčana kazna u iznosu od 300,00 kuna


izvan naselja:

- za prekoračenje brzine veće od 50 km na sat od dopuštene ili prometnim znakom ograničene brzine propisana je novčana kazna u iznosu od 3.000,00 do 7.000,00 kuna, izreći će se zaštitna mjera zabrane upravljanja motornim vozilom u trajanju od 6 do 12 mjeseci i po pravomoćnosti prekršajnopravne sankcije u evidenciju vozača upisat će se 3 negativna prekršajna boda

- za prekoračenje brzine veće od 30 do 50 km/h na sat od dopuštene ili prometnim znakom ograničene brzine propisana je novčana kazna u iznosu od 1.000,00

- za prekoračenje brzine veće od 10 do 30 km/h na sat od dopuštene ili prometnim znakom ograničene brzine propisana je novčana kazna u iznosu od 500,00 kuna.


Strict Standards: Non-static method Misc::HrDateTime() should not be called statically in /home/autoskol/public_html/incp_clanci.php on line 94
Kategorija: Ostalo
Dodano: 20.06.2011 u 12:02

Strict Standards: Non-static method Misc::myReadDir() should not be called statically in /home/autoskol/public_html/incp_clanci.php on line 66

RAZGRADNJA ALKOHOLA

RAZGRADNJA ALKOHOLA

RAZGRADNJA ALKOHOLA

Organizam sporo razgrađuje alkohol, prosječno 0,1 promil alkohola po satu. Potrebno je znati kako nakon obilnijeg konzumiranja alkohola treba proteći najmanje 24 sata prije nego se on najvećim dijelom izluči iz organizma, a za potpuno triježnjenje potrebna su čak dva dana, to uvelike ovisi o organizmu.
Ukoliko ste večer prije previše popili ne sjedajte ujutro za upravljače automobila.


Strict Standards: Non-static method Misc::HrDateTime() should not be called statically in /home/autoskol/public_html/incp_clanci.php on line 94
Kategorija: Ostalo
Dodano: 16.06.2011 u 12:50

Strict Standards: Non-static method Misc::myReadDir() should not be called statically in /home/autoskol/public_html/incp_clanci.php on line 66

Moto oprema - Novema Nova

Moto oprema - Novema Nova

Firma Novema Nova osnovana je 2000. godine. Prvi proizvodi koji su bili tržištu ponuđeni su Puig i Carbone Lorraine. Kontinuirani rast i razvoj, a prije svega i osjećaj za potrebe kupca doveo je do toga da Novema Nova danas bude generalni zastupnik i distributer renomiranih svijetskih brendova na Hrvatskom tržištu poput : Lookwell i Dainese-ove zaštitne odjeće, Ipone (ulja i kozmetika), Pipercross protočni zračni filteri), Hyperpro (opruge i amortizeri), Bike-Lift ( štenderi, dizalice), LSL (upravljači i crash padovi), Shido i Nitro (akumulatori za motocikle), Puig (viziri), Carbone Lorrain (kočione pločice). Kontakt broj za više informacija je 047/ 715-930, a cijelokupan asortiman možete naći na
http://www.novema-nova.hr

Po dolazku u prodajni salon koji je smješten u Draganiću bb na staroj karlovačkoj cesti dočekala nas je ugodna atmosfera i zavidan broj kvadrata izložbenog prostora na dvije etaže. Ljubazno osoblje Novema Nove nam je prezentiralo svoje proizvode i ponudilo pojašnjenje te više informacija o proizvodima koje zastupaju.
Najviše su nas zanimale zaštitne kacige gdje ovom salonu nema zamjerke na izboru veličina kao i modela zaštitnih kaciga. Htjeli bi istaknuti veliki broj izloženih modela kaciga od renomiranih proizvođača Shark i HJC koji je ujedno i najveći svjetski proizvođač kaciga.

Zanimala nas je i ponuda zaštitne opreme za motocikle, jer su današnji motocikli A kategorije zahtjevni, sa svojom masom teški i dimenzijama veliki pa vrlo lako može doći do pada kandidata za vrijeme ispita ili obuke. Svaki takav eventualni pad na motociklu prouzroči vrlo veliku štetu što tek uvidimo kada dođemo u servis na popravak. Najmanji pad s motocikla prouzroči štetu dovoljno veliku da se zaštita motocikla odmah isplati.

Prezentirana nam je oprema od proizvođača Hepco&Becker za motocik Honda CBF 600 i Kawasaki ER 6. U ponudi smo mogli izabrati od djelomične zaštite do potpune zaštite motocikla.Sama montaža i demontaža je krajnje jednostavna i vrlo brza tako da je vrlo zanimljivo ako se ide na vikend vožnju s motociklom, jer se demontaža vrši u roku od deset minuta.

Kao predstavnik Novema Nove g. Siniša Grbačić nas je obradovao sa informacijom koja će svim korisnicima našeg portala biti jako zanimljiva i od velike koristi. Svi registrirani korisnici portala autoskole.com.hr mogu ostvariti do 25% popusta na proizvode koje zastupa Novema Nova, a ujedno i svim sudionicima utrke SAFE&FAST odobravaju do 30% popusta bez obzira na registraciju na portalu.

Ovom gestom se pokazuje razumjevanje za potrebe autoškola kao i podršku u njihovom radu, a ujedno svim autoškolama stavlja Novemu Novu na prvo mjesto za nabavku svih potrebština za sigurno obavljanje obuke kandidata za vozače motocikla.

Naš zaključak dok smo napuštali salon je bio jednoglasan; nije važno dali polažemo ili smo tek položili vozački ispit, možda smo dugogodišnji motociklist, a možda vlasnik ili djelatnik autoškole, Novema Nova je definitivno mjesto koje nam može ponuditi sve za motociklizam.


Strict Standards: Non-static method Misc::HrDateTime() should not be called statically in /home/autoskol/public_html/incp_clanci.php on line 94
Kategorija: Recenzija opreme za autoškole
Dodano: 10.06.2011 u 11:40

Strict Standards: Non-static method Misc::myReadDir() should not be called statically in /home/autoskol/public_html/incp_clanci.php on line 66

Recenzija motocikla Aprilia SL 750 Shiver

Recenzija motocikla Aprilia SL 750 Shiver


U subotu smo krenuli prema Ogulinu s jednim ciljem -iskušati vozilo koje se koristi u autoškoli za obuku kandidata za vozače A kategorije voziila. Naš testni motocikl je Aprilia SL 750 Shiver (2007g. ), a ustupila nam ga je autoškola Zeleni val; Duga Resa.
Prvi dio testiranja ovog motocikla proveli smo na prometnom vježbalištu ŠRC Korana Karlovac izvodeći elemente koji se traže od kandidata na ispitu vožnje.

Motocikl se pokazao vrlo upravljivim kod izvođenja slalomske radnje. Velika je prednost ispušni sustav smješten pod sjedalom suvozača pa nije moglo doći do dodirivanja čunja s njim, što je vrlo čest slučaj kod polaganja.

Vježbe ubrzanja i intenzivnog kočenja motocikl savladava vrlo dobro i vrlo je miran pri zaustavljanju. Kod neiskusnih kandidata može biti problem što, pri toj vježbi netom prije samog zaustavljanja, prednja vilica dosta "potone" što daje dojam nestabilnosti.

Kod vježbe uključivanja i isključivanja iz prometa, kandidati mogu vrlo brzo steći naviku pravocrtne vožnje bez nepotrebnog krivudanja. S motociklom se iznimno lako kreće zbog velikog okretnog momenta motocikla ( 84 Nm pri 7000 okretaja ) što je velika prednost za psihološku stranu kandidata.
Kod posljednje vježbe, popularne "osmice" , motocikl zahtjeva malo privikavanja od strane kandidata i povećani oprez od strane instruktora zbog težine motocikla ( 189kg ) pa vrlo lako može doći do gubljenja ravnoteže. Visina motocikla može predstavljati problem pri obuci kandidata nižih rastom.

Mogućnost odabira između tri različite mape paljenja jednostavno oduševljava zato jer instruktoru kroz glavu ne mora prolaziti misao "samo da ne otvori naglo gas"; Ako kandidat to i učini elektronika odradi svoje na R modu paljenja i instantno umiri rad motocikla. Za kandidate je to pozitivna stvar zbog prevladavanja straha.

Nakon poligonskih radnji krenuli smo na otvorenu cestu. Već na prvim zavojima, na staroj Riječkoj cesti, mogli smo uživati u vožnji na kojoj se Shiver pokazao kao jako zanimljivo vozilo za jednodnevne vožnje. Ako motocikl prebacimo na S mod tada, svi mi koji smo bolje upoznati s motociklom, mozemo iskušati sve odlike ovog motocikla.

Motocikl je savladavao kratke zavoje stabilno i uspješno dok se ovjes pokazao lošijim kod duljih zavoja, pogotvo prednji kraj motocikla.

Nakon povratka na početno mjesto ovoga testa zaključujemo da je naš motocikl, unatoč godini proizvodnje, još uvijek zanimljiv kandidatima. Za njim ćete svakako okrenuti glavu kada prođe ulicom, a svi znamo da nam je i ta stavka važna. Vremena su se promijenila pa kandidati, uz iskusnog instruktora, traže i motocikl koji nudi više, a da je pri tome jednostavan za manevriranje. Shiver nudi sve to pa i više.


Strict Standards: Non-static method Misc::HrDateTime() should not be called statically in /home/autoskol/public_html/incp_clanci.php on line 94
Kategorija: Recenzija vozila za autoškole
Dodano: 07.06.2011 u 12:34

Strict Standards: Non-static method Misc::myReadDir() should not be called statically in /home/autoskol/public_html/incp_clanci.php on line 66

39. Motohappening

39. Motohappening

Došao je i taj dan na kojeg smo svi, moto entuzijasti čekali cijele zime - 39. Motohappening Grobnik koji se održao od 27. do 29. svibnja 2011.

Doživljaj je pojačan u subotu 28. svibnja kada su svi posjetitelji mogli uživati u Aprilia Day-u, uz već tradicionalni Aprilia Spyke Vemar kup. Uputili smo se u riječko zaleđe zbog želje da provjerimo može li moto staza na Grobniku uistinu doprinijeti kvaliteti obuke kandidata u smislu prenošenja dojmova i iskustva s instruktora na kandidate.

Na dolasku je uslijedila prijava za rekreacijsku vožnju, što nas je stajalo 150,00 kn. Pri prijavi potrebno je ponijeti osobnu iskaznicu. Termin za rekreativce bio je predviđen u 13:00. Iako sam i prije vozio na stazi Grobnik prošli su me trnci (čak i sada dok ovo pišem) kada sam na startu čuo zvuk motocikla kako dodaju gas dok se u zraku osjeća nervoza. Na startu se našlo oko tridesetak motocikla. Budući da vožnji može pristupiti svaka kategorija motocikla, društvo je bilo šaroliko. Od motocikla iz super sport, super moto, chopper, naked kategorija. Čak je bilo nekoliko vozača na skuterima.

Vožnja po stazi strogo je određena pravilima o ne pretjecanju. Prvi vozač skupine uvijek je i instruktor koji određuje tempo vožnje te ga održava sigurnim za sve sudionike. Za vrijeme vožnje mogli smo vidjeti kako se motocikl ponaša kod ulaska u zavoj i kod izlaska iz zavoja. Vozač dobiva dojam o stabilnosti motocikla i tek ovdje može isprobati, na siguran način, neke mogućnosti motocikla. Intenzivno kočenje ovdje se demonstrira kod svake pripreme za ulazak u zavoj, a ubrzanja su stalno prisutna. Vožnja je trajala 30 minuta. Meni osobno to je bilo najbržih 30 minuta ikada, jer je uživancija vožnje po pisti jednostavno posebno iskustvo.

Iskustvo ovoga testa pokazalo mi je da bi svaki instruktor vožnje trebao barem jednom godišnje prisustvovati ovakvoj vožnji kako bi obnovio svoje znanje o motociklu. Vjerujem da ćete se složiti sa mnom da su motocikli posebna vozila, a isto tako i ljudi koje moramo obučavati za vožnju na njima. Svaki instruktor vožnje svoje znanje mora prenijeti na kandidata. Postavlja se pitanje: kako možemo prenijeti znanje koje nemamo?! Možemo ga steći isključivo iskustvom pri upravljanju vozilom na vježbalištima i prometnicama te na stazama poput ove Grobničke.

Sve fotografije su preuzete od časopisa Moto puls kojima se ujedno zahvaljujemo na suradnji.


Strict Standards: Non-static method Misc::HrDateTime() should not be called statically in /home/autoskol/public_html/incp_clanci.php on line 94
Kategorija: Ostalo
Dodano: 01.06.2011 u 00:23
GraphiCom - Auto kamere
Moto Puls
ZA AUTOŠKOLE
Prijava


Niste registrirani? Postanite korisnik u samo nekoliko minuta.

Registracija »

Najnovije

Najpopularnije


    Strict Standards: Non-static method Stats::max_visits() should not be called statically in /home/autoskol/public_html/inc_index.php on line 77
  • NOVAK Osijek
    Pop: 10/10; Posjeta: 22.620
  • Autoškole EUROPA
    Pop: 7,5/10; Posjeta: 17.051
  • CAPITOL HILL
    Pop: 4,4/10; Posjeta: 9.894
  • AUTOŠKOLA STOP
    Pop: 4,1/10; Posjeta: 9.213
  • VATMAR
    Pop: 3,5/10; Posjeta: 7.928

Najbolje ocijenjene